Friday 10 July 2009

Temuduga 2


Alhamdulillah dapat kita bertemu lagi pada sesi temuduga yang kedua ini...

Setelah selesai semua ujian-ujian yang agak mencabar tadi, kini bermulalah detik-detik temuduga yang sebenar...

Saya telah dipanggil masuk ke bilik temuduga yang agak luas dan dilengkapi dengan set sofa mewah dan penghawa dingin yang agak sejuk juga...

Saya dipersilakan duduk di atas kerusi berhadapan dengan dua orang penemuduga yang sudah berumur dari saya...

"Silakan duduk", kata Tuan Penemuduga...
"Terima kasih", jawab saya kembali...

"Where are your document and certificates???", celah Tuan Penemuduga...

"Allahuakbar...", cetus saya di dalam hati. Saya memang terlupa dan tak teringat langsung nak bawa benda-benda tu...
"Macam mana nie???", saya ligat berfikir mencari jawapan yang sesuai untuk dijawab, tapi...

Saya pun cuba cakap, "I'm very-very sorry Sir. I don't bring the document..."

Bermulalah luahan isi hati Tuan Penemuduga terhadap saya dalam Bahasa Inggeris yang saya dapat fahami juga sikit-sikit walaupun tak berapa mahir...
"Why don't you bring the document???"
"Don't you know how to prepare for an interview?"
"How's your appearance to come for an interview?"
"You must know what you should wear in interview.."
"You must know what you should do in interview.."
"Any interview.. formal or informal.."
Tambahnya lagi...
Lebih kurang macam tu lah bunyinya walaupun tak berapa betul rasanya...

Saya diam terkaku seribu bahasa...
Bersambung lagi.........

Mohd Allamah.com

1 comment:

Luahkanlah isi hati anda yang terpendam selama ini...